Home » Algemeen » Instock lanceert nieuwe campagne ‘Bammetje met…’
Instock lanceert nieuwe campagne ‘Bammetje met…’

Instock lanceert nieuwe campagne ‘Bammetje met…’

01-09-2017 | Voor de nieuwe campagne ‘Bammetje Met…’ interviewt Instock sociale ondernemers en influencers die een positieve impact maken of willen maken op de wereld. Sociaal ondernemen zegt het namelijk al; dat kun je niet alleen. Er zijn genoeg inspirerende verhalen die een toneel verdienen. En laat een no-waste traktatie nu de perfecte manier zijn om een no waste verhaal te ondersteunen! Onder het genot van een Bammetjes Biertje of een gered broodje slaat Instock de handen met de geïnterviewde ineen. Hoe inspireer je individuen om op een leuke manier duurzaam bezig zijn? Hoe kunnen wij samen impact maken? Het antwoord krijg je te horen in de interviews!

Bekijk hier de eerste aflevering

Waarom duurzaam en circulair ondernemen?

Eén derde van al het eten dat we wereldwijd produceren, wordt helaas nog steeds verspild. Dat komt jaarlijks neer op zo’n 1,3 miljard kilo aan weggegooid eten. Dit is niet alleen verspilling van voedsel, maar ook van energie, land, water en CO2. Oftewel: een enorme last voor ons milieu. Voedselverspilling is overigens niet de enige boosdoener; ook het gebruik van fossiele brandstoffen is bijvoorbeeld slecht voor onze leefwereld. Door middel van circulair en duurzaam ondernemen kunnen we de druk die we op het milieu zetten, verlichten. Normaal gesproken vertelt Instock dit verhaal. Nu zijn de rollen omgedraaid, want Instock stelt deze keer de vragen. Het is hoog tijd dat de missies van sociale ondernemers en influencers gedeeld worden!

Influencers en impact-makers
Samen impact maken staat voor Instock voorop. Naast dat voedselverspilling aangepakt moet worden, is het net zo belangrijk om mensen te inspireren. Door middel van interviews met influencers zoals Mark van Baal (Follow This), Willemijn Verloop (Social Enterprise NL) en Merel Wildschut (De Groene Meisjes) wil Instock een concrete voorstelling maken van duurzame en circulaire initiatieven. Wat dacht je bijvoorbeeld van het vergroenen van Shell door het kopen van duurzame aandelen? Of het vissen naar plastic afval in de Amsterdamse grachten? De locatie en de traktatie hangen af van de geïnterviewde. Daarom wordt er de ene keer samen thuis een wentelteefje gegeten van gered brood, terwijl het gesprek de andere keer plaatsvindt in een plastic boot met een Bammetjes Bier in het handje (gemaakt van geredde boterhammen).

Bammetjes Bier
Eén van de duurzame producten die Instock levert, is Bammetjes Bier. Jaarlijks wordt er namelijk 380 miljoen kilo aan brood weggegooid in Nederland, wat enorm zonde is! Daarom wordt het Bammetjes Bier deels gemaakt van geredde boterhammen; per biertje red je ongeveer twee sneetjes brood. Het broodbier smaakt als een Weizen en bevat een lichte gisttroebel en een hint van banaan. Een echt zomerbiertje dus!

Over Instock
Instock staat sinds 2014 bekend om de missie voedselverspilling op de kaart te zetten. De oprichters van Instock zagen als assistent-supermarktmanagers bij Albert Heijn een kans om een betere bestemming te creëren voor de onverkochte supermarktproducten. Met hun restaurants (in Amsterdam, Den Haag en Utrecht), producten en catering geven ze opnieuw waarde aan dit voedsel. Denk bij deze producten aan bijvoorbeeld een rijpe mango, een broccoli met een schoonheidsfoutje en overschotten van vlees en vis. Elke dag bereiden de chefs van Instock zowel ontbijt, lunch, diner als lekkere borrelhapjes van het surplus aan eten.

Meer informatie over ‘Bammetje Met…’

 

Scroll To Top