07-02-2018 | In januari is NoFoodWasted uitgebreid met Nils Clement als nieuwe aandeelhouder. Clement is oprichter en mede-eigenaar van Euro-Caps, ‘s-werelds grootste producent van private label koffiecapsules, die compatible zijn met Nespresso en Dolce Gusto systemen. Hij werkte jarenlang bij Starbucks en Ahold en neemt daardoor een schat aan retailervaring mee. Met Clement aan boord zet NoFoodWasted een stevig fundament neer voor de strijd tegen voedselverspilling.

Clement is de derde aandeelhouder van NoFoodWasted. De eigenaren van marketing- en communicatiebureau CONSPIRACYSINC, Olivier Lisman en Norbert Pollemans, enthousiasmeerde Nils Clement om ook bij te dragen aan NoFoodWasted. ‘De combinatie van de klik met founder August de Vocht en de aansprekende missie van NoFoodWasted maakten dat ik aan boord stapte’, aldus Clement. ‘Uiteraard ben ik ook heel duurzaam, ik erger mij altijd als ik iets weg moet gooien omdat het over de datum is.’

NoFoodwasted speelt in op de trend van minder verspilling
Clement: ‘NoFoodWasted is een laagdrempelig initiatief, iedereen kan gemakkelijk meedoen. Het speelt precies in op de trend van minder verspilling, daarom spreekt het mij zo aan. Met dit brede platform kun je een waanzinnige stap maken in meer efficiency van de voedselketen.’

Fans creëren voor kwaliteit
Volgens Clement is het belangrijk om focus te houden in deze markt en kwaliteit te leveren. ‘Bij Euro-Caps houden wij continu een vinger aan de pols bij de klant om het beste product te leveren. Consumentenreviews en klantenpanels zijn erg belangrijk voor ons, is er een klacht dan voeren wij direct verbeteringen door. En dat koppelen wij weer terug naar de klant. Zo creëren wij fans’, vertelt Clement enthousiast. Bij NoFoodWasted gebeurt dat ook al via de Afgeprijsd-app, gebruikers kunnen feedback doorgeven en zo ontstaat er waardevolle interactie. ‘Uit die feedback kun je de early adapters filteren, die weer van grote waarde zijn voor een organisatie als NoFoodWasted’.

De toekomst van NoFoodWasted ziet Clement rooskleurig in: ‘We zijn binnen een aantal jaar in een drietal landen actief, misschien wel vier, en de grote retailketens zijn dan ook aangesloten. Mijn rol voor de komende periode ligt bij een stuk positionering en helpen bij de huidige groeifase.’