20-07-2016 | Opmerkelijk nieuws van de Amsterdamse beursorganisatie RAI die jaarlijks voor ruim 1,5 miljoen (internationale) gasten zelf de catering en hospitality verzorgt. Met Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar lanceert RAI Amsterdam deze zomer een eigen food product lijn. Dit bijzondere verhaal begint met het faillissement van V&D. Grote hoeveelheden verse ingrediënten voor La Place (partner van de RAI) hebben geen bestemming meer, waaronder een grote voorraad tomaten van Stadskwekerij Osdorp.

Executive Chef van RAI Amsterdam, Rientz Mulder: ‘Dit voorjaar kregen we een telefoontje van onze lokale partner Stadskwekerij Osdorp met de vraag of wij interesse hadden in een batch Rooie Sien-tomaten en zo voedselverspilling tegen konden gaan. We zagen vanzelfsprekend de mogelijkheden en zijn aan de slag gegaan met Walter Abma’.

Hij bundelt graag de krachten met de culinaire chefs van RAI Amsterdam. Walter Abma van Abmas: ‘Ze noemen zich de Basement Chefs en dat is niet zomaar. De Basement Chefs zijn no-nonsens en geven overal een eigen draai aan. Ze hebben aan de milieukeur geteelde tomaten een eigen gezicht en eigen receptuur gegeven.’

Naast Ketchup, hebben de Basement Chefs ook Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar ontwikkelt. Gemaakt met verse producten uit de eigen regio en volgens receptuur waarin onze Hollandse roots terugkomen.

De Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar hebben een eigentijdse vormgeving en de recepten zijn geen geheim. De producten zijn vanaf nu te proeven in de horeca van RAI Amsterdam en tijdens evenementdagen te koop in het Grand Café van RAI Amsterdam.

Bron: Onsnh.nl